30 seconden en 5 woorden @ FFWD!

De minor Eventmanagement aan de Hanzehogeschool heeft elke september en februari weer een hele lichting studenten die evenementen gaan organiseren. En zo schuift er morgenavond weer een clubje bij ons aan!

Groningen, 20 december 2017: Tijdens gewoonlijke huisavonden 30 Seconds spelen, jezelf volledig voor paal zetten, mede huisgenoten ten onder zien gaan en ondertussen alcohol nuttigen in een gemoedelijke sfeer… Aldus de normaalste zaak van de wereld voor studenten! Dit maal wordt deze bezigheid in uiting gebracht in een event, waarbij het spel véél grootschaliger wordt gespeeld en wat nog nooit eerder is voorgekomen. De achterliggende gedachte van het 30 Seconds Toernooi is de ernstige ziekte Alzheimer onder de aandacht brengen. Er is namelijk geen mogelijkheid voor slachtoffers die hieraan lijden om mee te delen aan het event. Bovendien geldt: des te eerder en meer de hersenen in werking worden gezet en het geheugen op de proef wordt gesteld, hoe meer kans er is dat je een leven leidt zonder dementie. De winst gaat als volgt uit naar het goede doel Stichting Alzheimer Nederland. Bewustheid creeëren is van belang, aangezien dementie doodsoorzaak nummer 1 wordt in 2030 (CBS, 19 juli 2017).

Het 30 Seconds Toernooi zal dinsdagavond van 20.00 – 00.00 uur op 9 januari 2018 plaatsvinden in de Huize Maas, wat zich bevindt in het hartje centrum van Groningen. Het event wordt georganiseerd door 5 studenten van de Hanzehogeschool die de minor Event Management volgen. Studenten zullen er veelal bekend mee zijn, maar kort gezegd houdt het spel 30 Seconds het volgende in: Allereerst, er wordt gespeeld in teamverband. Eén van de teamleden probeert binnen 30 seconden zoveel mogelijk van de 5 begrippen op een kaartje te omschrijven/uit te beelden. De anderen teamleden raden het begrip waardoor punten te behalen vallen. Het event is gericht op niemand minder dan de studenten zelf. Teams gaan de strijd met elkaar aan om uiteindelijk in de finale te staan. Op dat moment wordt het spel niet gespeeld aan de hand van een bordspel of app, maar het bordspel wordt levensecht nagebootst. Verder slaan Stichting Alzheimer Nederland en de Albert Heijn samen de handen ineen voor een dementievriendelijke samenleving. Als onmisbare sponsor is als gevolg daarop een samenwerking met de Albert Heijn aangegaan. Daarnaast is er ook een samenwerking aan gegaan met spelletjes winkel Wirwar.

Aan de hand van gezelligheid, competitiviteit en interactie een stap dichterbij komen bij het tegengaan van Alzheimer op de lange termijn.

Facebook Iconfacebook like buttonYouTube IconTwitter Icontwitter follow buttonInstagram